Powered By Blogger

söndag 1 mars 2015

1:a Mars

Då är vi inne i första vårmånaden. Men då är det ju en helt annan sak hur mycket vår det blir. Att det är vår i almanackan betyder inte att det är det i verkligheten. Det har vi fått erfara många gånger.
I dag har vi i alla fall + 4 grader, halvmulet, men lite kall vind.

Kvällsjobbet har jag gjort bort för en stund sedan. När jag gick runt där med skurborsten så började jag fundera om jag drack något morgon kaffe, för jag mindes inte att jag gjort det. Men ibland gör man saker så automatiskt att man inte tänker på att man gör det. Kollade genast kaffebryggaren när jag kom hem, och konstaterade att inget kaffe druckits här i dag. Så där är det ibland med eftermiddags kaffet också, jag kan komma underfund på kvällen att jag inte druckit. Kanske man borde helt slopa det där kaffet, för det verkar inte ha någon betydelse för mig.  Jag får inte huvudvärk som många får om kaffetåren fattas. Kanske jag känner mig lite trött och slö. men det skulle säkert försvinna när kroppen vant sig.

 Nu ska jag göra i ordning lite mat och ta det lugnt en stund. Sedan blir det nog att samla ihop lite promenad km, hittills i sportlovs veckan sönd-fred har jag promenerat 37 km. I går tog jag paus och gjorde en massa annat.

http://www.youtube.com/watch?v=jNo-pABaot8

P.S Det blev 46 km:s sportlovsvandring :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar