Powered By Blogger

fredag 20 mars 2015

Vårdagjämning

Lite kyligare väder i dag, men helt ok bara solen skiner. Som tur hade jag vinterjackan och tumhandskarna på promenaden, och det ångrar jag inte en sekund.
I motionsspåret var det tre olika väglag, blank is, skön och bra barmark och skidföre. Tyvärr hade jag inte skidorna med mig, inte skridskorna heller för den delen.
Hade jag fått välja hade jag tagit barmarken, men det var nog att ta det som bjöds av alla tre.
Skönt i alla fall att de där isiga partierna håller på att minska.
Jag kan ju förstås gå på vägen om jag vill ha barmark, men jag trivs att gå i skogen, man blir så harmonisk där.
                                                                         


Så har vi helgen framför, och det är inte fy skam. Om vädret tillåter ska jag fortsätta med räfsandet. Tror aldrig jag börjat räfsa så tidigt som mitten på mars något år tidigare. Det finns nog snö och is kvar på tomten men den delen som sluttar så har torkat upp bra, så det t o m dammar när man räfsar.
Jag funderar också på om jag ska sätta igång med att riva tapeter i vardagsrummet.
Egentligen är det väl inget att vänta på, ju förr desto tidigare blir jag klar. Jag har ännu inte riktigt på klart hur jag tänkt att jag ska göra med väggarna,men det klarnar väl under tiden jag river. Kanske jag målar alla väggar eller en fondvägg och målar de andra.  Tapetsera hela rummet har jag ingen lust med.

                                                     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar