Powered By Blogger

lördag 2 maj 2015

Sköna Maj

Man får hoppas att någon av de resterande 29 dagarna av maj blir sköna, för de här två som varit är inget att ropa jippiiii åt.
Jag fryser i huvudet så fort jag sticker ut det genom dörren. Mössa vill jag helst ha, men när jag ser de som är barhuvade så vill jag inte vara sämre heller. Så går jag och biter ihop och längtar tills jag kommer inomhus i värmen. Kan det möjligen ha något med åldern att göra? Nej, det kan jag inte tänka mig...jag är nog bara lite känslig just nu ;)
Men jag är i alla fall nöjd med att jag fått färdigt räfsandet och luckrat upp blombänkarna (trots kölden) I fjol minns jag att jag satt inne och tjurade för att det blåste kallt varenda j...a dag, och vägrade gå ut och göra det som borde göras på tomten.
Det här stället är ett blåshål av stor kaliber. Ingen förstår det förrän de känt det själva. Jag brukar "predika" åt dagbarnens föräldrar att de ska ha ordentligt varma kläder på barnen. Sällan är det shorts väder.  De kan inte riktigt tro mig, för där de bor är det "så varmt och i lä". Men har vi stått och pratat 20 min/halvtimme vid hämtning så börjar de stå och huttra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar