Powered By Blogger

lördag 29 oktober 2016

Ishalka och löv

Jag blev nog bortskämd med de tidiga promenaderna när jag var ledig. Det är flera gånger skönare med en morgonpromenad än med en kvällspromenad. I morse kom jag mig iväg då igen. Det blev lite senare än tidigare, kanske en halvtimme så det var inte alldeles mörkt när jag gick.
Men halt var det på sina ställen, fick gå med smygsteg för att inte halka omkull. Sista biten gick jag genom skogen så att jag kunde slappna av och gå normalt.
Annars ser det ut att bli en fin dag, solen skiner och himlen är blå.
Som vanligt bjuder jag på en suddig telefonbild, men motivet är fint ;)

                                                                                   
I går räfsade jag och barnbarnet M löv så det stod härliga till. Hon var så duktig och tittade hur jag gjorde och gjorde likadant.

                                                                                  
Jag lägger inte löven på komposten utan där de senare skulle hamnat när de gått genom komposten och blivit jord.Varför göra det så omständigt när det inte behövs?
Nej jag lägger löven i blombänkarna direkt eller i "blåbärsskogen" bakom huset. Här förmultnar de så småningom.

                                                                                     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar