Powered By Blogger

fredag 2 december 2016

Den här fredagen

Det blev så att alla dagbarn var ledig i dag, och det betyder ju så klart att även jag är ledig. I går städade jag efter arbetsdagens slut, enkom så att jag skulle få ha en helt ledig dag. Tänkte att jag skulle göra om mina försök att fara till Vasa. Men värsta snöstormen stoppade  min tripp även denna gång. Usch vilket väder det blev, jag var glad att jag hölls hemma. Stickade klar en Strömsö vante, tvättade fönstret i gästrummet och bytte gardin. Så helt bortkastad blev inte dagen.
Sedan blev det ju lite snöskottning också.

Inget ont som inte har något gott med sig. När jag inte for förra veckan var det meningen att jag skulle handla julklappar åt mina sex barnbarn, och födelsedagspresenter åt tre julbarn.
Vi vuxna har slutat att köpa åt varandra och det känns så himla bra.
Men nu i veckan har jag handlat julklapparna på nätet, och i dag har jag handlat en present.  Bara två presenter kvar då. Nästa lördag kommer jag att göra nya försök med en stadsresa. I morgon hade ju varit ett alternativ men då ska jag vara barnvakt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar