Powered By Blogger

tisdag 29 november 2016

Hur fel kan det bli?

I min plan ingick att fara till Vasa i lördags om vädret var något så när hyfsat. Eftersom jag är hänvisad till bussen så är det betydligt trevligare att fara om inte regnet öser ner, snöstorm eller något annat fanstyg till väder. Man ska förstås  vara glad att man har något väder alls, men jag blir bara på så dåligt humör om man ska värja sig mot vädret så det förstör hela stadsresan. Det behöver inte vara det perfekta vädret, bara inget oväder. Tycker inte om att gå där i butikerna och känna mig som en dränkt katt och sedan bära kassar till bussen och regnet droppar ur luggen. Vilka problem man har när många i världen måste värja sig mot krig och elände...
På fredagen kollade jag hur lördagens väder skulle bli och det såg ut att bli regn. Synd, tänkte jag...men ibland brukar det inte bli så "hemskt" som det utlovats.
Om man bara hade en bil så skulle det där stadsresorna inte bli till så stora problem. Tänkte tanken att jag skulle fråga på fb om någon vän skulle till  stan  och om jag kunde få åka med, mot betalning förstås.
Telefonen piper och jag har fått ett sms från ett obekant  nummer. Där står att personen skickat på fb att om jag vill till Vasa så  kan få åka med  i morgon. Märkligt! Jag kollar direkt mina meddelanden, men nej inget nytt.
Ok  tänkte jag, någon som skickat på fel tel nr. Eftersom jag inte nämnt åt någon om mina planer så trodde jag det var så. Sms:et var undertecknat med ett förnamn som jag inte riktigt kunde koppla ihop med själva budskapet.
Nåå...lördagen kom med det regnväder som jag inte ville ha. Så jag stannade hemma och var sur och grinig ;)
I går blev jag ännu mer sur och grinig när det gick upp för mig att det var inget sms som skickats fel, utan alldeles riktigt riktat till mig.
Hädanefter ska jag lusläsa alla meddelanden jag får på fb, för om man fått några vid samma tidpunkt så kan det lätt hända att man missar något. I alla fall gör jag det, verkar det som.
Jag kunde förstås kollat upp telefonnumret genast, det gjorde jag först i går, men jag var så 100% säker att det inte var riktat till mig.
Jag vet att du som skickade sms:et läser min blogg. Så jag ber ännu en gång om ursäkt för att jag verkade otacksam när jag inte hörde av mig direkt, det var inte meningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar