Powered By Blogger

onsdag 21 december 2016

Jag kom iväg

I dag tog jag och ruskade om mig själv så att jag kom iväg till Vasa. Ett tag såg det ut som jag inte skulle behövt fara dit för julklapparnas skull eftersom jag handlade dem på nätet. Men sedan när de kom så var jag lite besviken på den ena. Försökte häromkring om jag skulle hitta någon likvärdig, men icke. Så det var nog bara att hasa sig iväg. Som tur var så råkade det sig att jag var ledig i dag men inte i morgon. Och på fredag skulle jag inte ge mig iväg till stan även om jag skulle få betalt.
Riktigt bra lyckades det , första affären jag svängde in på så hittade jag det jag sökte...och lite till.
Det blir fortfarande inte så bra bilder med min telefon. Bättre än så här blir det inte i dag. Den där stjärnan vid resecentret hade ett så vackert mönster som inte telefonen fattade.

                                                                                   
Årets julbock...den här har haft  bättre tur än bocken i Gävle ;)
                                                                              

I Rewell var det en lugn vardag tre dagar före julafton. Mot kvällen blev det
säker mer folk när alla slutat sina jobb, men då hade jag farit hem.


Har aldrig sett julägg förut.

Det var en kall vind i dag. Så skönt att gå in i resecentret
i värmen och vänta på bussen där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar