Powered By Blogger

torsdag 22 december 2016

I alla fall

Jag tänkte inte ha någon julgran i år men nu har jag en i alla fall. Och t o m en riktig, ingen plast variant. En liten söt rackare som jag hittade här på tomten.
Nu får vi se hur länge de små kulorna får vara kvar innan någon katt har lekt bort dem. Eller i värsta fall hur länge det dröjer innan hela julgranen är omkull.
Även om de inte är ungar längre så kan de busa hej vilt ibland, så mattorna är ihopskrynklade och prydnadskuddarna flyger ur sofforna. Och allt som hänger eller annars är löst på ett bord eller bänk måste petas ner.

                                                                             


                                                                               

Pappas 5 cm höga tomte måste också vara med, som han
varit sedan julen 1935. Tycker han ser lite plågad ut.
Har inte lagt märke till det förrän nu när jag zoomade.

Han bestämmer tydligen själv hur han vill hänga.
Hur jag än vänt och vridit så svänger han tillbaka,
så här tycker han det blir bra. Han är kanske lite blyg  :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar