Powered By Blogger

fredag 23 december 2016

Ledig

I dag är jag ledig. Och nu pysslar jag på här med lite av varje. Ingen julstress, den har jag avskedat för länge sedan.
Jag bytte rent i sängen när jag steg. Sedan en skön frukost. Ställde i ordning knäckkokningen. De är färdiga nu och jag tror för en gångs skull att vi inte behöver storsläggan när vi vill ha en bit. Väldigt svårt det där att få det perfekt.
Själva julstädningen blev bara en dammsugning. Den här veckan har det bara nästan varit jag och kattorna här. Till förra helgen hade jag mattorna på vädring och skurade golven, så det får vara bra så här nu.
Skinkan fick vara i ugnen under arbetsdagens gång i går, griljerar den i morgon. Hann också med en sats lussebullar när det var middagsvila. Bakade ju dem tills jag hade födelsedags kaffet men de hade så stor åtgång så påfyllning behövdes.
De sex julklapparna är inslagna, samt tre födelsedags presenter. Det är inte bara julen vi firar utan födelsedagar också.
I kväll far jag och handlar det som jag har på listan.
I morgon bitti går jag till gravgården och tänder ljus i lyktorna, och på hemvägen svänger jag förmodligen in via affären och handlar det jag glömde i dag.
Då kan julen börja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar