Powered By Blogger

torsdag 29 december 2016

Jansson

Jag har haft min varannan vecka städning i dag. Det betyder att alla mattorna har åkt ut på vädring, och på det dammsuga och skura golven. De andra varannan veckorna är det bara dammsugning som gäller.
Under tiden jag skurade hade jag en Janssons frestelse i ugnen. Mmm....vad gott det var att äta när jag var klar med städningen.

                                                                                 

Jag brukar ibland räkna ut vad en maträtt kostar, intressant att se. Den här Jansson portionen gick på ca 1,50. Salladen inräknad.
Faktiskt går det att laga maträtter som inte har 10 el fler ingredienser - den här har tre.

Och under tiden jag åt beundrade jag min fina ljusstake som jag fick i födelsedags present någon gång i mitten på -70 talet av mannen i mitt liv.

                                                                                   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar