Powered By Blogger

onsdag 25 januari 2017

Cacao med nostalgi

Häromkvällen blev jag sugen på att göra mig en kopp cacao. Verkligen länge sedan jag druckit det.
Det påminde mig om den där allra första tiden när jag och mannen i mitt liv hade flyttat ihop. Då drack vi alltid kvälls cacao. Vi hade speciella koppar till det också mindes jag. Och då måste jag börja klättra i skåpen och leta. Egentligen behövde jag inte leta, visste precis var de fanns.
Den ena koppen har tappat örat men inte slänger jag den för det. De här är kära minnen för mig.
Röda och granna :)

                                                                                  
 kakao 1975

                                                                                  
kakao 2017
Man sover gott efter en stor kopp varm kakao.


Så här vill jag skriva  cacao...datorn vill kakao.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar