Powered By Blogger

tisdag 24 januari 2017

Vem bor var?

När man bor i en by så känner man många och om man inte känner dem så vet man kanske var de bor eller åtminstone åt vilket håll. Men det är många hus ute i periferin som jag inte vet vem som bebor dem. Ibland när jag är ute och promenerar kan det hända att jag ser någon person ute på gårdsplanen...jahaa tänker jag, så de bor här. Riktigt svårt kan det bli om huset bytt ägare, då kan det gå år innan jag vet vem de nya husägarna är.
Tror att jag skulle vara mera ovetande om jag inte hade det jobb jag har. Med de över 100 dagbarn som jag skött under åren så har man lite hum om var de familjerna bor åtminstone.
Jag förvånas över de människor som verkar veta var alla bor, vem de bor tillsammans med, vem de flyttat ifrån, vem de vänsterprasslar med...Ja, listan kan bli hur lång som helst.
Alltså hur hinner de hålla reda på alla, och HUR får de reda på allt. Och att de överhuvudtaget ids hålla reda på folk som de gör.
Jag tycker det skulle vara jobbigt att hålla på sådär. Ibland tycker jag att det är lite knepigt att hålla reda på vad man själv sysslar med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar