Powered By Blogger

lördag 21 januari 2017

Morgonmys

Vid 7 borde jag vakna när jag går och lägger mig nu, tänkte jag i går kväll. Hade i min plan att gå ut på en långpromenad genast från morgonen. Klockan visade 7.25 när jag slog upp mina grå. Låg och lyssnade och tyckte att det lät som det blåste, så först tänkte jag somna om en stund.
Men hujedamej, vem är  rädd för lite blåst? Så jag steg lydigt upp, drack ett glas vatten, tog min medicin och åt en banan. Var lite i valet och kvalet hur jag skulle klä mig, även om det är varmt på mätaren men blåser så kan det vara lite knepigt. Men jag lyckades med konststycket och konstaterade att det var perfekt klädsel.
Hade tagit kameran med i  hopp om att få en fin soluppgång på bild. Det har varit många sådana de senaste dagarna när jag har varit fast här bakom träd och skog men förstås i dag när jag var på första parkett då var det bara en fjuttig blek sådan, typiskt.
Sedan att komma hem efter promenaden och äta frukost med tända ljus och "Ring så spelar vi" på radion är en alldeles perfekt lördags morgon.
Som en parentes kan nämnas att jag har två röda vinbärs buskar som har varit med sedan -80 talet. De ger inte så värst mycket skörd numera. Vi äter dem från buskarna och finns det något kvar så åker det i frysen. Endast en liter fick jag sparat. Den har jag varit väldigt rädd om, men nu har jag börjat äta dem på morgongröten på helgerna (lite lyx måste man unna sig ;)

                                                                       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar