Powered By Blogger

torsdag 19 januari 2017

Tiden rusar

Så har vi redan torsdag. Det är en bra dag tycker jag, för då är fredagen bakom hörnet. Jag har ju nämnt tidigare att det kan råka sig att jag är ledig på fredag eftersom inget av barnen är fem dagar i vård. Men denna fredag är jag inte ledig.
Halt ute nu igen. Jag blir så förbenat less på detta halkande. Inte närmast då för min del utan för barnen som halkar omkring som Bambi. Jag har haft hjälm på dem när det varit som värst, men det skyddar ju bara huvudet vid ev fall inte själva fallet. Efter att de kravlat sig upp för sjunde gången börjar de bli lite irriterade. Något som jag lagt märke till under åren är att barnskor är väldigt hala. De görs varma och vattentäta, men sulan verkar tillverkarna  inte ägnat så stor tanke.

Det märks att dagarna har blivit lite längre nu. Men solstrålarna som når hit på min gård får vi vänta på ännu ett tag. Jag ser att solen lyser där borta, och det är väl bra så.
Det ska bli intressant att se när solen är så pass högt att den värmer upp uterummet.

                                                                                      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar