Powered By Blogger

tisdag 14 februari 2017

Lättlurad?

För att det varit nästan lite vårlikt de senaste två dagarna så vaknade något inom mig. Jag fick en sådan lust att börja dona lite i uterummet.
Jag dammsög, möblerade lite...så pass lite som att en soffa fick byta plats och två stolar fick åka i garaget. Det behövs inte vara en massa sittplatser hela tiden där. När man väntar gäster så kan man plocka fram extra stolarna så många som behövs.
Det verkar som jag tror att det är klart för uterumssäsong nu. Hur lättlurad kan man vara? Lättlurad är kanske fel ord, lättpåverkad passar bättre. Solen och + grader har en positiv inverkan.
Vet ju nog att det kommer många bakslag ännu. Hoppas bara att det inte blir så många.
Längtar till att jag kan sitta där ute och sticka utan att frysa i fingrarna.
Drömmer lite om att möblera på ett annat sätt i år. Lite mera som vardagsrum än som matsal.
"Matsalsmöblerna" kunde få vara på terassen och  vardagsrums möblerna i uterummet.
Sedan om man vill äta i uterummet så är det väl inte värre än att man flyttar om. Möblerna är inte så tunga att de inte går att i ett huj styra om dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar