Powered By Blogger

fredag 1 december 2017

Magiska klockslaget

Senaste natt var det igen dags för lite vakande. Klockan 3 verkar var ett klockslag som dyker upp vid sådana nätter. Jag vaknar och ligger och väntar att klockan ska slå något, så jag vet vad den är. Och det slår aldrig fel, efter 15 min-1/2 timme slår den tre. Och då plötsligt känner jag att jag är pigg och kommer inte att kunna somna om på ett bra tag. 4.30 var jag ännu vaken, men sedan tror jag att jag slumrade till. 5.30 var jag vaken för att sedan somna och känna mig som klubbad när väckarklockan ringde 6.15.
Har allvarligt funderat att jag ska stoppa klockan så att den inte slår. Det kan vara så att det är lite psykologiskt där. Om jag inte har den blekaste aning om vad klockan är kanske det går bättre med sovandet.
Trots mitt vakande har jag inte varit så trött i dag som jag trodde jag skulle vara. Inte så lång arbetsdag heller, som tur var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar