Powered By Blogger

lördag 8 april 2017

Bra minne - ibland

Jag har skämt bort mig själv  med att ha en handelslista även om det bara är 3-4 varor jag behöver.
Förlitar mig på den och brukar få lite panik om jag kommer på att jag glömt den hemma.
I dag hade jag en ovanligt lång lista, i alla fall för att vara jag. Eftersom jag har nära till affären handlar jag mest varje dag och det som behövs just då, så listan brukar inte bli lång.
Men alla har väl varit med om det där när allt verkar ta slut på samma gång. För mig var det så i dag.
Och så kommer jag då till affären och konstaterat att jag glömt min låååånga lista. Första tanken var att gå ut igen och cykla hem och hämta den. Men så himla viktigt är det väl inte om man missar något, kan ju cykla tillbaka då i stället.
Så jag gick hylla upp och hylla ner och spanade in, och konstigt nog så minns man bra om man en gång skrivit det. Spännande sedan att komma hem och checka av listan. Och döm om min förvåning när alla 13 varor hade kommit med. Att jag sedan hade en massa extra med också, det är en helt annan sak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar