Powered By Blogger

måndag 11 september 2017

Akleja

Jag har haft aklejor i olika färger. Men de senaste åren har jag märkt att de inte trivts på sin plats. I år var det riktigt bedrövligt, såg inget liv alls ovanför jord. Så jag grävde upp dem. Men där inne i en rotklump såg jag att det ev fanns lite livsgnista.
Planterade den lilla stumpen i en kruka, för att kunna hålla koll på den lättare. Jodå, den ville nog vara med lite till. Den har blommat med ett par blommor och håller på som bäst.
Man kan väl säga att jag gjorde ett upplivningsförsök som lyckades.


                                                                                   

                                                                                   
                                                                         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar