Powered By Blogger

lördag 2 september 2017

En effektiv lördag

När jag jobbar piper min väckarklocka 6.15. Men av någon anledning vaknar jag av mig själv
ca 5.15-5.45. Så även i morse, då vaknade jag 5.30 och var klarvaken. Blev lite smått sur när jag hade sett fram emot en sovmorgon. Låg och filosoferade en stund men somnade nog om och
vaknade vid 8.
I min plan ingick att baka i dag. Det är så många gånger den senaste tiden som den planen har funnits. Men när det kommit till kritan har lusten saknats. I dag kändes det helt annorlunda, så det första jag gjorde var att köra en vetedeg. Här har jag då svassat runt i nattlinnet och haft en mysig lördags förmiddag. Av vetedegen blev det kanelbullar och en krokig  längd. Och som det inte vore nog med det så blev det en matbrödsdeg också, som blev rejäla frallor eller som man säger här i Finland, semlor.
Hade lite svårt att hejda mig sedan, så det blev lite småbröd också. Jo, och under semlornas jäsningstid hann jag med att göra en blomkålsgratäng. Det är inte klokt vad man kan vara på G när man är på det humöret. Och dagen är inte slut än, vem vet vad jag ännu hittar på.
Får nog fundera om jag håller på att bli sjuk eller nåt.

                                                                                   
Och nu återstår det ett litet problem...jag har nämligen  fullt i frysen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar