Powered By Blogger

måndag 26 september 2016

Som åsnan mellan två hötappar

Vilket underbart härligt väder i dag. När vi gick ut efter mellanmålet vid 14.30 var det 20 grader.
Det bjöd till en långpromenad efter jobbdagens slut...men också till en sittning i uterummet med sticksömmen. Ja, hur gör man då? Jag resonerade lite med mig själv.
Eftersom jag tagit bort mattor och kuddar från uterummet så ska man helst sitta där på eftermiddagen när solen värmt. Om man väntar till senare så börjar det bli kyligt och mörkret kommer tidigare och tidigare.
Att gå på promenad när det blivit lite kyligt och mörkt är enklare än att sitta och sticka och bli kall om händerna och inte riktigt se maskorna.
Så valet föll enkelt. Jag satt och stickade 1,5 h men nu är då frågan om jag orkar masa mig ut på en promenad i kväll.

                                                                            




                                                                                

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar