Powered By Blogger

fredag 13 oktober 2017

Fredagen den 13:e

Det blev en väldigt lättsam fredag vad gäller jobb. Två dagbarn var frånvarande, samt  tre föris och eftisbarn. Så inte någon direkt otursdag för mig 😀
Arbetsdagen slutade redan kl 15. Hade tänkt gå ut på en jättelång promenad, men tänkte om och räfsade löv i stället tills mörkret tog mig. Och det är jag glad att jag gjorde. Jag har många lövträn här så det räcker inte med bara en räfsning på hösten vid lövfällningen. Två ggr har jag räfsat nu, blir säkert 2-3 ggr ännu innan alla löv har fallit.
Löven tar jag tillvara och lägger där det behövs. På baksidan behövs mycket fyllning, så där blir det aldrig för mycket av den varan.
Gräsmattan skulle behöva klippas  ännu en gång, men klipparen vill inte samarbeta. Kanske det får vara då med risk att det till våren blir lite trassligt i gamla gräset när det är dags för räfsning igen.
Det får bli en framtida plåga.


                                                                                         
Telefonbild från förmiddagens promenad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar