Powered By Blogger

onsdag 4 oktober 2017

Ingenting är längre som förut

Våren, sommaren och hösten det här året har varit helt ur balans. Ingenting har varit som det brukar.
Kallt, blåsigt, regnigt och därmed dåligt med växtligheten.
Perennerna har inte vuxit som de brukar. Frön har inte grott som de brukar, om de alls har grott.
Jordgubbslandet blev en bedrövelse som jag inte ens vill berätta om. Fyra jordgubbar fick jag.
Riktigt bedrövligt har det varit här på min tomt som annars är sen i grobarhet.

                                                                                   
Ringblommorna som jag sådde i början på juni började blomma sista dagarna
i september. Regnet som föll i går slog ner stackarna.

                                                                                           
En eftersläntande vallmo. Faktiskt så blommade de bra i mitten på augusti.
                                                                                   
18 augusti
                                                                                     
En enda solros har jag i min trädgård. Den har fåglarna planterat, och den har inte hunnit
längre än så här.
    Bedrövligt är bara förnamnet. Hoppas på bättre odlingssäsong  nästa år.                                                                                                                                           

2 kommentarer:

  1. Så fin vallmo du har. Måste sätta nästa år.Ja,det blev ju sommarn som aldrig kom.
    Ha de gott.
    Lilian

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är fina. Ska ta vara på fröna så jag har till nästa år. Tur att man inte vet i förväg hur det kommer att bli...då hade man ju dött på fläcken ;)
      Ha de gott du också!

      Radera