Powered By Blogger

lördag 7 oktober 2017

7 oktober

Första lördagen på länge som jag sovit över tiden när väckarklockan annars ringer på vardagarna. Jag vaknade faktiskt som hastigast vid 7-tiden, men bara så pass att jag hann se vad klockan var. Sedan snarkade jag vidare  och vaknade 8.30. Katten Randi som sovit med mig sträckte på sig och tyckte nog säkert att det var dags för frukost, så tyckte även jag.
En skön morgon med frukost, "Ring så spelar vi" på radion och stickning.

Vädret ser skapligt ut i dag.  Får se hur länge det håller i sig. Det kan ändra väldigt snabbt, ibland vräker regnet ner innan man ens  hinner säga hej.
I min plan för dagen ingår en långpromenad, lite pyssel på tomten. I går beskar jag mitt enda äppelträd. Oj, så fjuttigt det började se ut men säkert nyttigt för det arma trädet. Inte förstår jag mig riktigt på hur det ska göras så det blir på mitt eget sätt. Och det brukar bli så bra såå.
Det har gett bra med äpplen i år även om merparten har fallit innan de mognat. Jag har i alla fall fått kokat en hel del äppelmos.

Lingon borde jag plocka också. Finns hur mycket som helst här på tomten. Jag behöver inte ta mig till någon skog, behändigt och bra för en som inte har så bra lokalsinne.


                                                                                           



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar