Powered By Blogger

onsdag 13 juni 2012

Pelargonior

Köpte fler pelargonior, vet egentligen inte varför, fick bara lust.  Och nu hade de den rosa färgen (t h)
som jag var på jakt efter tidigare, men som då inte fanns. Köpte då i stället en mörkare rosa  (nedre bilden).
Så nu har jag återställt de sju som dog under vinterförvaringen.
Köpte en (häng)grönväxt som jag ska ha på bron. Tycker inte det behöver vara blommande blommor, det går lika bra med bara grönt. I mina båda blomlådor på terasstaketet har jag en ormbunke (som jag tagit ur blombänken) i mitten och egensådda krasse på sidorna, som sedan så småningom blommor i gult, orange och röd. I en kruka modell större har jag även planterat två ormbunkar från blombänken.
Tagetes har jag sått  i två stora krukor och fyra olika sorters frön i en blombänk. På några av dem hade bäst före datum passerat, men åtminstone tre sorter har spruckit.
  Förutom alla perenner tycker jag att det räcker med blomster nu. För mycket och för lite skämmer allt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar