Powered By Blogger

lördag 14 juli 2012

Lördag

Tack vare blåsten så gick det att ta sig runt motionsspåret utan att bli uppäten av myggen. Det var ett bra tag sedan sist, om det inte varit för myggen så har regnet stått som spön i backen.
När jag hade gått runt och tänkte bege mig hemåt tyckte mamma att jag kunde stanna och äta där.
Kände mig inte direkt hungrig ännu efter den stora portionen fisksoppa jag hade ätit till (sen)lunch.
Stannade i alla fall en stund och pratade och mitt i allt när jag inte visste ordet av satt jag där vid bordet med en fylld tallrik med grillat och olika sallader.
Efter att jag kommit hem satt jag och njöt i solen en stund, på kvällarna har jag inte riktigt mycket sol här. Det är någon glipa här och där, så man får flytta stolen vartefter solen vandrar. Lite senare däremot, brukar det kunna vara ganska soligt på terassen, men då invaderar myggen.
Ska se lite TV nu, sedan om vinden mojnar tänkte jag cykla iväg till gravgården, är ett bra tag sedan jag var dit också. Vattnandet har ju vår herre? tagit hand om, men det behövs kanske snyggas till lite och rensas ogräs.


Min yngsta pion har vuxit om de andra två, och blivit längst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar