Powered By Blogger

lördag 18 augusti 2012

Luckmålning

Det blev ingen Juthbackamarknad för mig i år, tyckte att jag borde ta till vara det fina vädret med att slipa
köksluckorna. Bäst att få hålla till utomhus med sådant dammigt arbete De där luckorna var nog mera skamfilade än de såg ut på stället. Skulle ha fått spackla hela ytan för att täcka allt. Nu blev det att jag spacklade bara de största groparna och revorna,  kattorna har faktiskt gått hårt åt dem. Så helt felfria blir de inte, men förhoppningsvis bättre.
Trodde att det skulle räcka med två målningar, men det ser nog ut som jag är tvungen att måla tre varv.
Den första luckan får jag skruva tillbaka i morgon kväll, sedan kommer de andra efter, en för varje dag förhoppningsvis.
Jag kommer att måla baksidan på stället, för annars tar det så lång tid att vara "lucklös".
Det är liksom förenat med oreda, om man har två 1-åringar i huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar