Powered By Blogger

söndag 5 augusti 2012

Söndag

Tänka sig, inget regn på hela dagen. Det är knappt så man tror att det är sant.
Jag började dagen med att ställa i ordning på terassen efter de senaste två dagarnas regnande. Mattan under bordet var så genomdränkt att jag nästan inte fick burit den till torkställningen. De båda blomlådorna på staketet var till hälften fylld med vatten, som tur var hade jag lyft bort blomkrukorna när regnandet blev ihållande.
Skulle vara roligt nu om det höll upp nån dag eller två...

I kväll var jag cyklandes till mamma, lånade hennes gångstavar och for runt motionsspåret som bara går ca 10-15 m förbi hennes hus.
När jag kom tillbaka hade mamma kokat kaffe och ställt fram, inte sju, men två sorters fikabröd.
Borde inte äta så mycket bulla, men det fick gå även för denna gången...de åker tillbaka till Umeå på fredag, så då är det slut på fikandet.
Vi satt på hennes inglasade terass och drack kaffe,  pratade, samtidigt som vi läste och kommenterade varsin skvallertidning...tänk vad vi kvinnor kan göra mycket på samma gång :)

I morgon bitti får jag ha sovmorgon. Mitt enda dagbarn just nu har kvällsskift denna vecka och kommer först till kl 13 och barnet som ska inskolas kommer en halvtimme senare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar