Powered By Blogger

fredag 2 januari 2015

Broddar och regn

Ibland är man ordentligt på G. Även om jag i går kväll tänkte att jag skulle ta en tidig långlänk i dag så trodde jag inte att jag redan klockan 7.30 skulle gå ut genom ytterdörren.
Egentligen är det katten Travis jag ska tacka , han väckte mig vid 6-tiden och ville ut. Och efter det kunde jag inte hitta sömnen så jag klev upp. Skulle inte han väckt mig hade jag nog sussat gott någon timme till.
Halt som bara den på de flesta ställen, men jag hade spänt på mig broddarna, så det gick bra. Regnade gjorde det också och nu kan jag konstatera att min ice peak jacka som var så himla bra att stöta bort regn när den var ny, inte är det längre.
Det är härligt att gå ut när det ännu är helt mörkt och sedan att se hur det sakta ljusnar medan man går.
Efter en uppfriskande skön promenad som tog 1 tim och 45 min har jag nu ätit frukost, åt bara en banan innan jag gick.
Nu har jag hela dagen på mig att bara mysa. Det har visst utlovats oväder, då blir det ännu mysigare.

I dag är det sju år sedan jag städade första passet på mitt kvällsjobb. Jag tog det på prov, tänkte att jag slutar om det blir för tungt med två jobb. Tydligen så tyckte jag inte det, eftersom jag är kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar