Powered By Blogger

söndag 16 februari 2020

Busväder = mysväder

Det är mysigt med busväder om man inte behöver ge sig ut i det. Blåst och regn, och värre blir det hela tiden. Långpromenaden hoppade jag över i dag. Det sägs ju att det inte finns något dåligt väder, bara dåliga kläder. För mig finns det nog dåliga väder. Det är sådant väder som inte är trevligt att vistas i, oavsett kläder.

Att skriva den här bloggen är som att prata med en vägg, inga svar hur mycket man än pratar. Var tvungen att kolla upp när jag senast fick en kommentar. Det hade faktiskt kommit fem ord 8 januari 2020 på ett inlägg som jag skrev 31 oktober 2016. Men då var det länge sedan kommentaren före det...3 januari 2018. Så man kan säga att det blir en kommentar med två års mellanrum. Det är inte fy skam, bättre än ingen alls.
Om man ska vara riktigt ärlig så skriver jag inte så intressanta inlägg, så det finns liksom inget att kommentera. Det är bara mina funderingar.

Den här milda vintern som vi haft och har är både bra och dålig. Bra på det viset att uppvärmningskostnaden hålls nere och att uterumsglasen hålls isfria. Dåligt att vi inte har snö och kallt så det går att göra sådant man är van att få göra på vintern. Åka skidor och skridskor, bygga snökojor och sådana saker.

En jobbvecka till nu så blir det sportlov. Jag tar ingen vintersemester i år eftersom jag får evig semester till sommaren. Tänker att jag överlever nog fastän jag jobbar ända till det bittra slutet.
(15 jobbveckor kvar)
Men halva barngruppen är ledig så det blir ändå lite ledigare på det viset.

Och nu mina några läsare, skulle det sitta bra med en kommentar av något slag. Behövs bara ett hej, så blir jag glad. Lite kan betyda så mycket.


                                                                                 
Januari 2019 var det kallt.
Januari i år var det varmt.



4 kommentarer:

  1. Hej,gillar att läsa dina funderingar,du skriver bra,får vardagen att låta trevlig😀

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Och jättemycket tack för kommentaren :) Roligt om du gillar mina funderingar :)

      Radera
  2. Hej på dej! Läser din blogg då och då, känner inte dig men gillar bl.a. dina katter
    och dina vackra stickade tröjor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Tack för din kommentar, det gläder mig att få :)

      Radera