Powered By Blogger

lördag 24 januari 2015

Inredningsblogg?

Nej! Men jag tänkte skriva lite om inredning och möbler. Med mitt jobb, där jag har mitt hem till förfogande så får man vara beredd på stort slitage. Det får man ta i beaktande.
Allt ska vara så tipp topp (det kan jag glömma), det ska matcha med det ena och det andra. Inredningstrenderna avlöser varandra. Jag skulle aldrig hinna med i svängarna förrän något nytt har kommit. Och för det andra är jag inte intresserad att hänga med heller. Jag tycker om mitt hem som det är. Det kan ju hända att det delvis beror på pengar också, det kostar att hela tiden byta ut och köpa nytt. Men jag tror inte jag skulle förnya mitt hem oftare om jag hade råd. För jag lever nog efter den filosofin att man gör sig inte av med sådant som fungerar.
Man växte upp vid den tiden innan slit  och släng perioden och det sitter kvar.
Lite renovering har jag åstadkommit faktiskt, om man riktigt tänker efter. Inte så kostsamt när man gör det själv. Det skulle vara dags att börja nu igen, vardagsrummet skriker efter något sådant.



"Mitt hem är så ringa, dess dörr är så låg
men aldrig en kärare boning jag såg."
                                                                                                                                                              
                                                                                   
                                                                             

Köket är där jag trivs bäst och tillbringar största delen av dagens timmar.
 Andra köksbordet och tredje uppsättningen stolar. Väggarna har jag målat
 om två ggr, ny matta och panelen är målad.



Det krävs fler bilder på köket, för att det ska komma till sin rätt.
Och köksluckorna som jag slipade ner och målade  för tre år sedan är
 stolt över. 
Och ett från det här hörnet.



Datorrummet är det rum som också är ett viktigt rum. Om jag inte sitter
vid datorn kan jag sitta i vilfåtöljen och läsa eller sticka och lyssna
på musik. Bänken till vänster och en hylla till höger (som inte syns)
 har hängt med  sedan vårt första boende. Här har jag tapetserat.

Mitt sovrum. Där sover jag gott med kattorna som sängvärmare.
Sängen är förnyad  sedan jag blev ensam, till en modell mindre
120 cm bred.  Väggarna har jag målat.

I vardagsrummet tillbringas kvällarna vid TV:n. Fjärde soffgruppen/soffan.
Nytt tak och tapetsering för alltför länge sedan.

Vardagsrummet från andra hörnet. Bokhyllan är från -80, men den gör sig så bra,
så den får nog hänga med lite till.

Gästrummet. Tapetsering.

Hallen var lite knepig att fota. Det fick bli en liten del bara och Rosa som
vilar lite när hon jagat sin boll.   Tapetsering, nytt golv och målad panel.



Byrån är också från allra först när vi satte bo. Den har skiftat
färg genom åren. Först -70 tals brun,  sedan vit, blå, och igen vit.
Så det är  tre möbler som stretar vidare och  hyllan i vardagsrummet
som kom med fem år senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar