Powered By Blogger

lördag 3 januari 2015

Musik

Jag tycker om musik av olika slag, det är väl bara jazzen som inte har lyckats flirta med mig.
När man var ung så var det ju bandspelaren/skivspelaren/radion som gick för jämnan. Och man var insatt i topplistorna från vecka till vecka.
"På äldre dar" tycker jag fortfarande lika mycket om olika sorters musik, men hinner inte sätta mig in i olika utbud eller vad alla nyupptäckta artister heter.
Radion går hela dagarna här eftersom jag jobbar hemma, men lyssnandet är inte så intensivt så man hinner höra låttitlar osv. Och för det andra så är ljudnivån bland barnen sådant också så att det är en omöjlighet för mig att uppfatta allt som sägs eller spelas. Till det fordras en ganska hög volym på radion...min redan nedsatta hörsel behöver inte bli värre.
Nu när jag varit ledig har jag gett några band och artister en chans...har kollat lite igenom deras repertoar.
I dag t ex är det Mando Diao som får vara mitt sällskap. Det var Volvo reklamen på TV där låten "Strövtåg i Hembygden" spelades som fick mig att kolla upp honom mera.
Den här är också bra

https://www.youtube.com/watch?v=HymfdPeYxEo

och den här

https://www.youtube.com/watch?v=VO8SVXpNbPw


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar