Powered By Blogger

torsdag 29 januari 2015

Snögubbar och dockkläder

Vi tänkte först inte gå  ut i dag eftersom det regnade och var halt som en skridskobana ute på gården. Men jag tänkte om och det var tur för det slutade regna en stund efter att vi kommit ut. Och det gick perfekt att göra snögubbar i den våta snön. Man fick lite vårkänsla när man hörde hur det droppade från taket.

 Dockkläder har jag stickat när jag inte hade garn till att sticka en tröja åt mig själv som var tänkt. Det måste till en stadsresa innan, så jag får hamstra hem garn. Det är roligt att sticka små plagg som går snabbt att färdigställa. Har lite svårt med tålamodet när jag ger mig på ett större arbete. Sockor är också bra att sticka för en med kort tålamod.
                                                                                   
                                       
                                                                                   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar