Powered By Blogger

måndag 27 februari 2023

Fyra tröjor på två månader

De allra sista dagarna 2022 lade jag  upp maskor till en beställningströja. Sedan har det flutit på bra med stickandet. Första veckan i februari var den andra beställningströjan, en islandströja  klar.
Sedan har det blivit två Strömsötröjor. Fyra tröjor på två månader är inte illa.

 Så fort det beställda garnet anländer lägger jag upp maskor till en ny tröja.
De är så roliga att sticka och kan lätt rekommenderas åt dem som inte stickat så mycke tidigare. 

                                                                                   

De 7 första Strömsötröjorna jag stickade, den bruna nedan medräknad.
Tre av de här var beställningströjor. Den gröna är min egen "testtröja"
.



Det här är den senaste, som blev klar i går. Det 
är barnstorlek 8 år.
Storlek xs som också är beräknad att passa en 9-10 åring.





2 kommentarer:

  1. Så fina... Det var otroligt duktigt gjort att hinna med 4 tröjor på 2 månader.... Annars ett roligt mönster att sticka, vackert också. Fast jag har nog inte kommit på alla knepen ännu för att få en fin o jämn mönsterstickn. Har kollat flera youtube filmsnuttar och en var riktigt häpnande, det blev lika vackert på avigsidan som på framsidan. Men hon höll så konstigt i trådarna. Det ska väl gå att lära om sej men det är nog svårt.... Det är där i början av mönstret som det blir så bönkligt för mej...fadt jag virar trådarna efter var 3:e maska... Jag håller på m 8:onde nu till dottern.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med bara tre trådar tycker jag det går bra. När det är fyra trådar att hålla reda på, då blir det strax lite knepigare.
      Att det ska se lika ut på avigsidan som på rätsidan är väl ändå inte meningen...eller? Tröjorna som jag stickat är nog sidorna som dag och natt.

      Radera