Powered By Blogger

torsdag 9 mars 2023

Go ´ afton!

 Dagarna de går och går. Tycker att det inte är annat än måndagar och fredagar. Ja, och så en torsdag där emellan. Men konstigt vore det om tiden stannade. Ibland känns det som den stannar, även fastän klockan tickar vidre.

Några kyliga dagar och nätter  har vi haft den senaste tiden. Lite varmare har det blivit mitt på dagen när solen värmt. Riktigt varmt och skönt när man varit i lä. Men en kall vind på öppna platser. 
Men inget snöskottande i dag, så något positivt.

Fredag förra veckan köpte jag senaste boken som byns deckardrottning Nilla Kjellsdotter skrivit. Från hennes tidigare böcker så vet jag att det är svårt att sluta förrän boken är slut. Och så har man tyckt att det var tråkigt att den "tog slut" så snabbt.
Så den här gången hade jag tänkt suga på karamellen länge. Tre kapitel varje kväll tänkte jag. 
93 kapitel skulle ha räckt en månad som nattlektyr. Hur tror ni det gick?
Det blev nog åtskilligt fler kapitel än tre/kväll. Jag har läst ut den nu.
Så gick det med den karaktären.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar