Powered By Blogger

fredag 10 mars 2023

Första gången...

...i år som jag haft mina vanliga vinterskor på promenaden. Jag stod ett bra tag och fundeade om jag skulle ta risken. 
Men hallåååå...innan  dubbskorna uppfanns så gick det hur bra som helst. Lite bortskämd har man blivit.
Och det gick hur bra som helst nu också.  Jag promenerade 7,60 km utan minsta antydan till att halka omkull.
Lätt på foten kände jag mig 😉 dubbskorna känns betydligt klumpigare. Det kan bero på att jag har en nr större än jag brukar. Min storlek var slut när jag skulle göra affär. Jag var i stort behov av ett par.  Bussen hem skulle gå om 15 min, då var det bara att köpa eller låta bli. Att jag haft en storlek större har betytt att jag kunnat ha en värmesula i skon ...och därmed haft det varmt och gosigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar