Powered By Blogger

söndag 26 mars 2023

Sommartider hej, hej!

 Åter igen den där onödiga klockändringen. Inte för att jag direkt lider av det, men såå onödigt. 

I går var det våffeldagen - vårfrudagen. Och min vana trogen så gjorde jag inga våfflor. 
Funderar om jag skulle göra dem i dag i stället. Tror det får bli så.

I dag har det varit en fin men kall dag. Men som tur inget snöande. Jag har inte känt för att gå ut.
 Det är tur att man får bestämma själv vad man vill och har lust med. Läst och stickat har jag gjort
i stället. Ringt och pratat med mamma. Söndagar är enda dagen som hon garanterat 
svarar. Annars är hon upptagen med olika aktiviteter, mat och kaffetider.  I dag gick det inte så bra med pratandet, eller rättare sagt hörandet. Hon hade vid ett tillfälle tappat telefonen i golvet, och efter det så hände något. Ljudet försvann ibland. Hon önskade sig en ny telefon i 90 års present.


                                                                              


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar