Powered By Blogger

lördag 7 mars 2015

Dagens

Regn och blåst i dag gjorde att det var skönt att stanna inomhus.
Dottern och barnbarn som återvänt från utlandsvistelsen var hit en sväng och hämtade en del saker som jag haft magasinerat i mitt garage. Resten hämtas nästa vecka.
Jag har en del planer för garaget, som jag kommer att återkomma till senare.

Mina pelargonior blev en besvikelse i år. Jag fick slänga två direkt, efter två veckor är det bara två som är starka överlevare, de resterande fyra har en liten, liten livskraft så man får fundera om det är någon vits alls. Jag ger dem en vecka till, om de inte visar mera go än de gjort hittills så åker de ut.
                                                                                   
Överlevarna blev endast två av åtta i  år. Nu ska de få ny jord när de visat att
de vill vara med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar