Powered By Blogger

måndag 9 mars 2015

Hitta lämpligaste vägen

I dag efter jobbet for jag på promenad i motionsspåret. Det ångrade jag nog flera gånger under promenadens gång. För det första hade jag tagit fel skor på mig, sådana som bäst hade passat på torr (isfri) asfaltväg. Halt som bara den, jag fick vissa partier gå in i skogen för att undvika värsta halkan.
Och stå och avgöra vilken sida som var minst hal, och  zick zacka.
Backarna var värst, nästan så jag skulle haft lust att krypa uppför  och sätta mig på baken och åka nerför. Jag kom mig helskinnad hem i alla fall, och om jag nödvändigtvis måste dit igen så tar jag vinterskorna på.

Det som göms i snö kommer upp i tö, eller det man planterar på hösten kommer (med lite tur) upp på våren. Krokus lökarna visar sig, hoppas de inte blir nertrampade av små fötter. Jag får lägga något hinder i vägen.

                                                                         

                                                                                   
                                                                                         







                                                                           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar