Powered By Blogger

söndag 12 april 2015

Ingen sovmorgon i dag

Och det är mitt eget fel. Jag hade av ohejdad vana satt igång alarmet på väckarklockan när jag gick och lade mig i går kväll.
När den började pipa så var det så underligt, jag kom underfund direkt att här hade det skett ett stort  j...a misstag. Tryckte av klockan och hade för avsikt att somna om, men nehej det var lättare sagt än gjort.
För det första så trodde Travis att jag skulle stiga upp eftersom klockan hade ringt. Så han stod bredvid sängen och stirrade på mig med sina desperata komochsläpputmig ögon och jamade  sitt typiska Travis jam. Jag steg upp för att släppa ut honom, men då skulle han inte ut.
Optimist som jag är så gick jag och lade mig med den förhoppning att sova någon timme till.
Då kom Rosa och funderade varför jag gick och lade mig tillbaka.
Det var nog bara att konstatera att så här blev den här morgonen. Jag låg i alla fall och drog mig en stund innan jag steg upp.
Eftersom det hade utlovats regn till i dag så tänkte jag att jag far och gör bort kvällsjobbet från morgonen så har jag det ur världen. Men det var ju hur fint väder som helst, synd att missa det. Så jag for ut på en långpromenad i stället. Härligt i skogen i dag, fåglarna kvittrade och det var varmt och skönt.
Fastän jag gick så pass som 7 km mötte jag bara en människa, men den människan mötte jag i stället två ggr. Andra gången tyckte vi att vi kände varandra så vi stannade och pratade lite.
På eftermiddagen satt jag och njöt på terassen en stund tills det började pirra i benen, då var det dags att räfsa.
Det utlovade regnet kom mot kvällen, så då blev det passligt att fara på städjobb.

                                                                             



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar