Powered By Blogger

söndag 17 maj 2015

Man tager vad man haver

Skulle så gärna velat ha ett nytt sommaröverkast och gardiner till mitt sovrum. Det första jag tänker när jag vill förnya något i hemmet är...finns det något jag kan ändra eller återanvända.
Efter mycket funderande och genomgång i skåp och lådor hittade jag ett påslakan till en dubbelsäng som jag fått fel någon gång från någon postorderfirma, och som jag inte skickade tillbaka.
Använde det faktiskt som överkast till gästsängen i fjol somras.
Eftersom jag har en 120 cm bred säng så passade storleken  till överkast, och resten blev till långgardiner. Det var ju bara att dela påslakanet i två bitar och sedan fålla.
Inte är det ju så himla tjusigt och snyggt. Passar inte alls mot de rosa väggarna i mina ögon sett.  Men det duger åt mig. I dagens tidevarv när allt ska gå i vitt, svart, grått eller beige då är det här såååå ute det kan bli, men vem bryr sig...inte jag i alla fall.
Många slantar sparade jag in och fick ett flower power sovrum, även om det inte var tänkt från början.

                                                                                     

2 kommentarer:

  1. Det är inne att vara "ute"!! Så du gör helt rätt.
    Och de som inte tar upp sin mobil stup i ett är mycket coolare är de som gör det :-) Härligt tycker jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I dag finns det egentligen så många stilar och smaker, så man kan väl egentligen säga att man är "inne" i sin egen stil.
      Och det där med mobilen...jag är ingen sån som står och knappar. Viktiga sms missar jag stup i kvarten, läser dem oftast först nästa dag :(

      Radera