Powered By Blogger

tisdag 26 maj 2015

Vilken bror jag har

Jag har en helt fantastisk bror. Han lägger saker som man pratat om bakom örat och när man minst anar det så kommer han med något som man önskat sig eller tänkt skaffa.
Här är några ex som jag fick ta emot senaste helg när han var på besök.
                                                                                          
När jag besökte Umeå i december så hade han så många ljusslingor med olikfärgade
lampor. Jag nämnde då att jag tycker så mycket om sådana, men att de var lite "ute"
just nu här, därför lite svåra att få tag på. Och när de reade bort julsakerna efter julen
köpte han en med 120 lampor åt mig. Ska bli så roligt att sedan när det blir dags lägga
den i något passande träd eller buske i trädgården.

Fåglar har jag aldrig varit intresserad av förrän nu "på gamla
dar". Däremot har min bror varit det, så pass att han kunde stiga
upp tidigt på vårmorgnarna och cykla iväg med kikare, O´boy och
smörgås. Då var han ute några timmar och tittade och kikade.
Nu hade han köpt en fågelbok åt mig med en medföljande cd
med 96 fågelarters läten.


En mjölkkanna (eller mejeri hink som vi säger på dialekt)
har jag "tjatat" om i flera år. Den här hade någon slängt i en
skog någonstans. Han skickade och frågade om jag ville ha den,
klart jag ville.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar