Powered By Blogger

måndag 4 maj 2015

Trädgården i dag

Det har gått ganska sakta framåt i blombänkarna denna vår.
Men man börjar i alla fall se att något händer nu.
                                                                                 
Mina fyra pioner, den vita, röda, rosa och en till röd. I vilken ordning de
är planterade syns tydligt.

En tulpan med Österbottens färger.

En mors dags mini ros som kommer igen för 4:e året i rad.

Rabarbern har länge stått och stampat men nu är den bra på gång.

Dagliljan har jag lite överallt i trädgården. Den blommar så fint med sina gula
klockor på försommaren.

Krusbärsbusken som jag fick i fjol som liten planta, har
klarat vintern bra.

Och vattnet växer i fågelbadet ;)

Liljorna är på gång bra.

Saskatoon busken har vuxit till sig. För tre år sedan
var den ca 30 cm, nu 2 m högre. Den gav bra med bär i
fjol, önskar lika i år.


Tulipa tardan dröjer inte länge förrän de slår ut. 

Pärlhyacinten som jag inte vet riktigt hur den hamnat i min
rabatt, men där är den.

Blev riktigt förvånad när jag hittade den här på komposten (minns inte vad den heter)
 Slängde bort den i höstas när den såg mer död än levande ut. Det ser ju faktiskt ut
som den tänker vara med en säsong till.

Köpte violer till valborg. Brukar inte handla uteblommor så
tidigt, kanske först i slutet på maj eller början av juni.
Kunde inte hålla mig när jag hade fått en sådan passlig kruka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar