Powered By Blogger

lördag 30 april 2016

Valborg 2007

Det är nio år sedan min terrass byggdes av två (tre) duktiga 15-åringar. Veckan före valborg startades rivningen av den gamla bron. Hela valborgs helgen byggdes det flitigt, och två veckor efteråt var den klar. Tack till J och A, samt B som räckte en hjälpande hand när det behövdes.
Det var bara målningsarbeten och oljning kvar och dem tog jag hand om.
Sedan har jag haft  en fin terrass som jag som sagt har haft glädje av i nio år.
Nu när mitt uterum ska byggas kommer en del av terassen från gavelhållet att rivas. Lite mer än  halva terassen lämnar kvar där man kan sitta om man vill sola. Det blir trappsteg ner mot uterummet.
Här kommer en bildkavalkad från rivandet av gamla bron och byggandet. Ni får ha överseende med de tre suddiga bilderna i början. Den kvällen jag fotade dem var det grått, kylslaget och några snöflingor dalade ner.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar