Powered By Blogger

söndag 1 maj 2016

Sköna maj

Det blev en himla massa räfsande i dag. Först huserade jag ca två timmar på min tomt. Efter att jag ätit lunch for jag iväg till dottern och där rumsterade jag om i tre timmar. Vädret har ju visat sig på sin bästa sida så då är det bäst att passa på.
Nu har jag kört en deg som ska bli både munkar och kanelbullar/längder. Munkarna skulle jag haft redan i går men jag hade glömt att handla cocosfett. Jag köpte två mega stora munkar så jag blev inte helt utan till mjöden.
Innan dagen är slut så ska jag på bankstädning också, men jag tror det får bli åt det lite senare hållet.

Jag har slagit av värmen i dag så nu hoppas vi inte på några kyliga dagar förrän i oktober.

1:a maj i fjol hade jag en domherre i min syren, ännu har jag inte sett någon här i år. Lite fåglar över lag har det varit fastän det finns mat att hämta . Nå, bara honorna börjar ruva så blir det trafik när hanarna hämtar mat åt dem.

                                                                                

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar