Powered By Blogger

tisdag 31 maj 2016

Klart till 99 %

I går kväll var byggjobbarna hit och skruvade fast de sista kantbrädorna på utsidan av uterummet samt bytte stuprännan. Nu tänkte jag då att det var frid och fröjd, men icke. Det som sticker i mina ögon är detta

                                                                              
Varför i hela fridens namn skruvar de fast två gamla brädor där, när de andra är nya. Om de nödvändigtvis måste ta till gamla kunde de använt dem till det lilla trappsteget till höger. Det där får nog någon komma och göra om. Kanske inte så stor sak tycker många, men mig stör det.
Betalar man dyra pengar för en sak vill man att det ska se bra ut.

Nu börjar det se ganska färdigt ut i alla fall. Jag fyllde upp med jord brottandes med mygg sent i går kväll. Så nu är den ena jordhögen utjämnad, bara en kvar då . Jag var lite rädd att det inte skulle räcka till att fylla ut med den gamla jorden från grävandet, men det ser nog ut som jag får  igen alla djupa hjulspår.

                                                                                        

                                                                               
Tänk att så här såg det ut bara för två veckor sedan

                                                               

Och så här för 1,5 månad sedan

                                                                           
Kan ännu inte riktigt fatta att det är sant och ingen dröm att jag äntligen har mitt uterum som jag fantiserat om i 100 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar