Powered By Blogger

fredag 7 oktober 2016

En bra ledig dag

Av någon underlig anledning så har mina fredagar blivit mer lediga än jobbdagar. Inget av mina dagbarn är fem dagar i vård. Så det har blivit många veckor så att alla varit lediga på fredagen, så även i dag. Inte mig emot, men i börsen känns det av.
Jag hade ett möte inprickat 9.30 från flera veckor tillbaka, så det avverkade jag först.
Sedan tog jag itu med ett projekt jag funderat på ett bra tag. Jag har haft ett tyg liggandes sedan i våras som jag tänkt sy något av. Nya kuddöverdrag tex tyckte jag skulle var perfekt. Så det satte jag igång med direkt efter mötet.

                                                                                      




Uterums fönstren har ropat på hjälp ett bra tag. Så dem tog jag itu med efter kuddarna. Och världen började jag se med klara  ögon. Inte klokt vad det är mycket fönsterputsande med ett uterum. Den enda nackdelen som jag kommit på.

                                                                                             
                                                                               

En promenad for jag ut på sedan. Skönt och fint höstväder.
Sedan affären och införskaffade ingredienser till semlor som jag bakade. De var jag så snabb med att lägga i frysen så de blev inte fotade. Efter det blev det en vegetarisk kållåda.  Den har jag avsmakat och konstaterat att man inte känner någon skillnad - lika god.

                                                                                

                                                                                              

Nu går klockan mot 23.30...det får räcka med duktigheter för i dag. Hade i planen att baka bullar också, men det får bli i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar