Powered By Blogger

tisdag 27 december 2016

Tiden går fort när man har roligt

I går hade det gått 40 år sedan jag blev mamma första gången. Det är inte klokt vad åren flyger iväg.
Jag har fött barn i tre årtionden, ett på -70 talet, två på -80 talet och ett på -90 talet.
Även om småbarnsåren många gånger var tunga och jobbiga så var det nog de bästa åren i mitt liv.
Jag skötte barn samtidigt som jag bakade, syltade, sydde, stickade och virkade. Och samtidigt höll hemmet  något så när i skick. Konstigt att man hann mera förut än man gör nu...det är en stor gåta för mig.

En stolt mamma är jag   när jag ser mina barn som i dag är vuxna och  har bra och fina liv alla fyra.
De har i dagsläget också skänkt mig sex barnbarn.

                                                                              
Här har vår rödhåriga tjej hunnit bli 4 månader, april -77

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar