Powered By Blogger

fredag 24 februari 2017

Skön mysig ledig fredag

Eftersom inga barn är i vård i dag får jag fritt bestämma min dag. Snöovädret satte stopp för den första planen. Hade tänkt gå på långpromenad genast från morgonen. Men som det ser ut där ute nu så längtar man inte direkt att fara. Det där om att det inte finns några dåliga väder bara dåliga kläder stämmer inte här riktigt. Klä sig kan man men hur skyddar man ansiktet...med rånarluva och slalomglasögon kanske?
Eller gå baklänges när man har motvind. Och när vinden och snön virvlar från alla håll blir det ett himla dansande längs vägen. Säkert inte alla vägar som är plogade heller. Då är det  förstås extra motion för benen om man går på sådana ställen.
Så i dag lär det bara bli en mysig innedag. Snöskottningen senare i dag får bli dagens motion.
Och så får jag gräva fram leksakerna från i går som lämnade framme. Annars alla dagar efter att barnen farit hem brukar jag plocka undan det som använts. Men icke i går när det verkligen hade behövts. Lite bak och fram är man ju.

Jag har bytt rent i sängen. Och så tror jag att jag ska fortsätta med att plantera om några blommor.
Började med några förra veckan som såg ut att ropa på hjälp. Det är inte det roligaste jobbet men vem har sagt att allt ska vara roligt.
Några varv med sticksömmen blir det också förstås, om beställnings sockorna ska bli klara.

Och mattorna får ligga i farstun ännu ett tag...


                                                                                     
i går kväll kl 21

I dag kl 9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar