Powered By Blogger

torsdag 23 februari 2017

Kaffepaus

Just nu har jag kaffepaus i städandet. Jag är mitt i veckostädningen. Har dammsugit men blev så kaffesugen så jag tog paus innan jag skurar golven.
Först tänkte jag spara städandet tills i morgon eftersom jag är ledig, men jag tänkte om. Tänk vad skönt att få göra något  roligare  i morgon i stället.
Mattorna brukar jag vela ha ute och vädra ordentligt, men dagens väder var inte direkt något väder att hänga ut mattor i. Det blåste förstås bra så vädrade skulle de bli, men snöyran som klibbar fast är inget vidare. Jag har alla mattorna i farstun i väntan på morgondagen. Om det är bättre då så får de hänga ute då.

Hela dagen har jag varit dödstrött, känns som jag sovit bara några timmar senaste natt. Men jag har nog sovit tillräckligt, vaknade t o m innan klockan ringde och kände mig pigg. Det kan hända att kattorna stört min sömn utan att jag märkt det, det var många som ville sova nära.

Nu är pausen slut. Till skurhinken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar