Powered By Blogger

torsdag 21 december 2017

En ful en - men dock en gran

Jag skulle  inte ha någon gran i år hade jag bestämt. Men jag är inte sämre kvinna än att jag kan ändra mig. Man kan nog säga att jag föll för grupptrycket, det är starkt det där trycket.
Det började dyka upp klädda granar på både fb, instagram och bloggar. Det såg så varmt och mysigt ut så jag började känna mig som en outsider. Ska jag sitta där i mitt tråkiga vardagsrum utan gran där man inte ens kan se på TV:n? Den tanken kändes inget vidare.
Först tänkte jag ta fram min plastgran, men den tanken kändes inte helt ok. En riktig gran i år eller ingen alls.
Jag har en gran på tomten som jag haft ögonen på sedan den var typ 40 cm, att en vacker dag ska den få komma in i stugvärmen och agera julgran. Gick ut och kollade den men konstaterade att den får nog växa till sig ett eller två år innan det är dags.
Sedan så länge barnen lekte i snön gick jag ett extra varv runt mina ägor (tomten) och hittade faktiskt ganska snabbt en kandidat. Gick och hämtade sågen och skred till verket. Julgransfoten var utlånad så den måste jag återkalla.
Tre timmar senare var granen inne i stugan och klädd.
Ibland förvånar man sig själv faktiskt.

Inte är den någon skönhet. Ingen Kalle Anka gran direkt. Men med tanke på den korta tiden att leta, såga ner och få den på plats så är den helt ok. Det är ju åtminstone en julgran, och den duger åt mig. Don efter person...

                                                                                       

                                                                                   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar